Članek, ki ga je sodelavka projekta DriveGreen pripravila za Glasnik Slovenskega etnološkega društva, prinaša kratko raziskavo o pojmovanju udobnosti v luči sprememb parkirne infrastrukture in parkirne cenovne politike.
Delo predstavi uporabniške izkušnje z mobilno aplikacijo 1, 2, 3 Ljubljana, ki je nastala v projektu DriveGreen. Namen študije, objavljene v Elektrotehniškem vestniku, je bil preizkus uporabniške izkušnje aplikacije 1, 2, 3 Ljubljana z uporabo...
V članku 'Smart Driving: Influence of Context and Behavioral Data on Driving Style’, objavljenem v Internet of Things, Smart Spaces, and Next Generation Networks and Systems (Conference Proceedings), predstavljamo pristop za določanje ravni stresa na neinvaziven način,...
V prispevku 'Estimation of the Driving Style Based on the Users’ Activity and Environment Influence’, objavljenem v reviji Sensors, je opisan eksperiment, ki vključuje oceno samoocenjevanja sloga vožnje in napoved agresivnega načina vožnje, ki temelji na podatkih o...
Kako se prevažamo po cestah in vedemo v prometu? Kako lahko spreminjamo vozniške navade in spodbujamo bolj okoljsko odgovorne načine prevoza? To sta dve izhodiščni vprašanji, na kateri odgovarja zbornik, ki sta ga uredila Dan Podjed in Simona Bezjak.
13. septembra 2016 je Slovenska tiskovna agencija (STA) objavila poročilo z okrogle mize o trajnostni mobilnosti, na kateri je sodeloval Dan Podjed, vodja projekta DriveGreen.
»Že med razvojem tehnologije moramo imeti v mislih tudi skupnost, ki jo bomo zgradili, namesto da z njo posameznike odtujujemo,« je v prispevku, objavljenem v reviji Viva, pojasnil dr. Dan Podjed, vodja projekta DriveGreen.
Saša Babič je v intervjuju ‘Dokler bo spolnost tabu, bo nastopala v kletvicah’, objavljenem v osrednjem slovenskem časopisu Delo, predstavila rabo kletvic v vsakdanjiku.
»Naši zvesti spremljevalci so tudi (ali pa predvsem) telefoni, ki jih vzamemo s sabo skoraj povsod in so tako lahko tudi odličen pripomoček za spremljanje našega življenjskega stila,« so v POP TV-jevi rubriki Fit 24ur pojasnili ob predstavitvi aplikacije '1, 2,...
»Treba je bilo storiti bistven korak k trajnostni mobilnosti in gibanju, to pa lahko dosežemo le tako, da ljudi spravimo iz avtomobilov, namesto da jih učimo voziti bolje,« je v intervjuju za Sobotno prilogo časopisa Dnevnik pojasnil dr. Dan Podjed, vodja projekta...
Novinarka Radia Slovenija Urška Henigman je pripravila tematsko oddajo Intelekta o avtomobilih brez voznikov, katere gostje so bili antropolog in vodja projekta DriveGreen dr. Dan Podjed, urbanist dr. Aljaž Plevnik in elektrotehnika dr. Jaka Sodnik in dr. Luka Mali.
Neodvisna založniška platforma KOSOVO 2.0 je podrobno predstavila projekt DriveGreen in opisala potencialni vpliv nastajajoče mobilne aplikacije na mobilnostne prakse v Beogradu in drugih mestih.
Dr. Tatiana Bajuk Senčar, raziskovalka v projektu DriveGreen, je v znanstveni reviji Traditiones objavila članek o trajnostni mobilnosti v Triglavskem narodnem parku.
Osrednji celjski časopis Novi tednik je predstavil kariero dr. Dana Podjeda, vodjo projekta DriveGreen, in predstavil glavne raziskovalne in razvojne izzive pri nastajanju aplikacije za spodbujanje trajnostne mobilnosti v mestih.
Dan Podjed in Saša Babič sta objavila članek z naslovom 'Križišča jeze: Trenja in konflikti v prometu', in sicer v posebni številki revije Ethnologia Europaea, posvečeni besu in jezi.
»Antropologi znajo pogledati iz ustaljenih okvirov, na terenu preučujejo, kako ljudje v različnih okoljih uporabljajo nove tehnologije.« je pojasnil vodja projekta DriveGreen Dan Podjed v prispevku o karieri antropologov, objavljenem v časopisu Delo.
Dr. Dan Podjed je v oddaji za promocijo znanosti ‘Kontekst 21’, ki so jo 30. oktobra 2015 predvajali na drugem programu srbske televizije RTS, spregovoril o primerjavi načinov vožnje v Ljubljani in Beogradu.
Na 18. mednarodni multikonferenci 'Informacijska družba – IS 2015' so predstavili prispevek 'UL-FE, LMMFE/LTFE: Smart Media for Smart Cities', pri katerem sta sodelovala člana ekipe DriveGreen dr. Jože Guna in dr. Matevž Pogačnik.
Znanstvena revija Personal and Ubiquitouos Computing je objavila članek o zaznavanju stresa po mobilnih telefonih, katerega soavtor je član projektne skupine DriveGreen dr. Matevž Pogačnik.
Dr. Jože Guna, član projektne skupine DriveGreen, je v intervjuju za spletni portal Tromba, namenjen promociji znanosti, predstavil razvoj mobilne aplikacije za spodbujanje eko-mobilnosti in med drugim pojasnil še, da bi svet brez elektrotehnike obstal, saj skoraj vse naprave, ki jih...
Dr. Jože Guna, član projektne skupine DriveGreen, je v oddaji Intelekta na prvem programu Radia Slovenija spregovoril o sodelovanju ljudi in naprav v robotizirani prihodnosti.
Članek, objavljen v časniku Finance, je nastal na podlagi mikro-raziskave o jezi v prometu, ki sta jo v Ljubljani izvedla dr. Dan Podjed in dr. Saša Babič.
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Kaj so piškotki?
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
2. Izkustveni piškotki
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
3. Funkcionalni piškotki
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
4. Oglasni ali ciljani piškotki
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Nadzor piškotkov
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.