Določanje ravni stresa med vožnjo
V članku 'Smart Driving: Influence of Context and Behavioral Data on Driving Style’, objavljenem v Internet of Things, Smart Spaces, and Next Generation Networks and Systems (Conference Proceedings), predstavljamo pristop za določanje ravni stresa na neinvaziven način, pri čemer uporabljamo pametni telefon kot edini in zadosten vir podatkov. Prav tako predstavljamo zamisel o tem, kako delno prenesti takšen pristop k določanju načina vožnje, saj je agresivna vožnja eden od vzrokov za prometne nesreče.
Za določitev sloga vožnje se v raziskavah uporabljajo različne metode, vključno s podatki o premikih pred manevriranjem, določitev kota volanskega obroča, pritiski na pedal za plin in zavorni pedal, smer pogleda, obrazne mimike, hitrosti in izpolnjevanje vprašalnikov po potovanju. V našem prispevku predstavljamo metodologijo za oceno potencialno nevarnega vožnje (v smislu bolj intenzivnega pospeševanja in zaviranja v primerjavi s povprečno vožnjo) in razpravljamo o tem, kako oceniti takšno nevarno vožnjo, preden se dejansko izvede. Predstavljamo senzorje in podatke, ki jih lahko uporabimo za te namene. Takšni podatki vključujejo variabilnost srčnega utripa senzorja prsnega pasu, vedenjske in kontekstualne podatke iz pametnega telefona, kratki vprašalnik STAI za oceno osebne anksioznosti in anksioznosti kot stanja v določenem trenutku ter začetno interakcijo z avtomobilom med odpiranjem in zapiranjem vrat avtomobilov. Za določitev intenzivnega pospeševanja in zaviranja smo analizirali GPS podatke, kot so hitrost, pospešek in tudi podatki merilnika pospeška v notranjosti avtomobila, da bi se izognili motnjam v GPS-signalu. Naši dolgoročni cilji so zagotoviti povratne informacije o potencialno nevarni vožnji vnaprej in s tem okrepiti voznikovo pozornost na vožnjo pred njenim začetkom.