DriveGreen predstavili na osrednjem evropskem simpoziju aplikativnih antropologov

27. novembra 2015 so projekt DriveGreen predstavili na tretjem mednarodnem simpoziju 'Zakaj svet potrebuje antropologe' ('Why the world needs anthropologists'). Tema srečanja so bili žgoči problemi našega vročega planeta ('Burning issues of our hot planet'). Glavni namen prireditve, ki jo je obiskalo 450 ljudi iz 25 držav, je bilo povezovanje antropoloških znanj in veščin z drugimi področji v znanosti, predvsem s klimatologijo in okoljevarstvom, ter z visokotehnološkimi podjetji in nevladnim sektorjem. Dogodek je privabil uveljavljene znanstvenike, mlajše diplomante in študente ter širšo javnost. Za vznemirljive predstavitve so poskrbeli govorci, ki so na poljuden in informativen način predstavili svoje poglede na reševanje osrednjih problemov, s katerimi se soočamo na našem planetu.

Prireditev sta odprla državni sekretar dr. Tomaž Boh z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport in ljubljanski podžupan Dejan Crnek. Sledil je uvodni govor klimatologinje prof. dr. Lučke Kajfež Bogataj z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ki je predstavila alternativno razlago o vzrokih begunske krize, s katero se soočamo tudi v Evropi. To krizo je povezala predvsem s podnebnimi spremembami in odprla eno najbolj žgočih tem z vprašanjem, koliko ljudi se bo selilo v prihodnosti.

Radovednost in strah v razmerju do robotov

Govoru o podnebnih spremembah in beguncih je sledil vznemirljiv prispevek dr. Genevieve Bell, direktorice za uporabniško izkušnjo v podjetju Intel ter ene od ključnih oseb pri nastajanju novih tehnologij. 'Polno zaposlena antropologinja in pogodbena futuristka', kot se rada predstavi, je občinstvo popeljala v ne tako oddaljeno prihodnost ter predstavila svoj pogled na človeško radovednost in strah, ki smo ju razvili v ambivalentnem razmerju do robotov, ki bodo po njenem postali neločljivi del skupnosti.

Aplikativnost pomembna za celovito razumevanje sveta

Predstavitvi o problemih z roboti je sledil nastop uglednega profesorja dr. Thomasa Hyllanda Eriksena z norveške Univerze v Oslu, ki je vodja evropskega projekta o družbenih vidikih globalnega segrevanja 'Overheating' in predsednik evropskega antropološkega združenja EASA. Njegovi pogledi na uporabnost antropologije in njenih pristopov so izzvali predvsem znanstvenike ter jih spodbudili k razpravi o tem, da so akademske raziskave sicer nujno potrebne, a mnogokrat tudi nezadostne za celovito razumevanje globaliziranega in povezanega sveta. Med odmorom po Eriksenovem nastopu so si udeleženci lahko ogledali fotografsko projekcijo belgijskega vizualnega antropologa Davida Dherta, ki preučuje težave, s katerimi se soočajo brazilska staroselska ljudstva.

Socialno podjetništvo Joane Breidenbach

Po odmoru je na oder stopila dr. Joana Breidenbach, ustanoviteljica največje nemške spletne platforme za zbiranje donacij betterplace.org. Občinstvo je pritegnila s pripovedjo, kako sta jo študij antropologije in potovanje okoli sveta navdihnila, da je postala socialna podjetnica, ki je od leta 2007 prek svoje fundacije udejanjila več kot 15 tisoč družbeno odgovornih projektov ter pomagala zbrati več kot 26 milijonov evrov.

Vroča razprava o žgočih temah

Prireditev so sklenili z razpravo, povezano z rezultati projekta DriveGreen, v kateri je poleg štirih govornic in govorcev sodelovala še prof. dr. Lenora Bohren, okoljska antropologinja ter direktorica Nacionalnega središča za nadzor izpustov in varnost vozil z Državne univerze v Koloradu. Razpravo je vodil dr. Dan Podjed, raziskovalec na Znanstvenoraziskovalnem centru SAZU in docent na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Z vprašanji je zbrano omizje izzvalo tudi občinstvo ter spodbudilo vročo debato o podnebnih spremembah, trajnostni mobilnosti, varnosti v povezavi s tehnologijami ter sodobni vlogi EU in nacionalnih držav. Prireditev so sklenili v živahnem duhu, in sicer s koncertom priljubljene skupine Manouche.

Mednarodno omrežje prirediteljev

Simpozij so priredili Mreža za aplikativno antropologijo Evropskega združenja socialnih antropologov (EASA), Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Univerza VU Amsterdam, Univerzitetni kampus CIELS Padova, Slovensko etnološko in antropološko združenja KULA in Univerza v Delawaru. Pokrovitelja prireditve sta bila podjetje Comtrade in združenje EASA. Medijski partnerji so bili časnik Delo, ki je zagotovil video-prenos po spletu, revija Razpotja ter portala Metina lista in Tromba.

(Foto: Vishvas Pandey)


Arhiv novic

Partnerji

SOFINANCIRANJE

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Drivegreen