1, 2, 3 Ljubljana - nova rešitev za spodbujanje gibanja in trajnostne mobilnosti
Ljudje sedimo več kot 9 ur dnevno, po nakupih ali na sestanek pa se najpogosteje odpravimo z avtomobilom, namesto da bi šli peš ali s kolesom ter se med potjo razgibali, prihranili gorivo in zmanjšali škodljive izpuste. Nova aplikacija za pametne telefone '1, 2, 3 Ljubljana' je namenjena spodbujanju zdravega načina življenja in zmanjševanju vpliva prometa na okolje. Razvili so jo podjetje CVS Mobile, Znanstvenoraziskovalni center SAZU in Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani v projektu 'DriveGreen', ki ga sofinancira Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS. Prvič jo bodo v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana javno predstavili v petek, 18. marca 2016, ob 9. uri v dvorani Zemljepisnega muzeja GIAM ZRC SAZU (Gosposka ulica 16, Ljubljana).
Aplikacija '1, 2, 3 Ljubljana' uporabniku pokaže, koliko je v zadnjem dnevu, tednu, mesecu in letu hodil, tekel, kolesaril, uporabljal javni prevoz ter se vozil z avtomobilom. Aplikacija osebne dosežke določi izključno s podatki, ki jih pridobi s senzorji telefona. Uporabnik zato ne potrebuje nobene športne zapestnice, pametne ure ali druge naprave za merjenje razdalje in trajanja gibanja, temveč le telefon.
Aplikacija spodbuja gibanje in trajnostne oblike mobilnosti z različnimi akcijami – tako individualnimi kot skupinskimi. Pri prvih skuša posameznik osvojiti katero od značk, pri drugih pa se za skupinsko nagrado potegujejo vsi uporabniki v mestu. Skupinske akcije so posebej pomembne, ker spodbujajo sodelovanje, solidarnost in zavedanje, da pri napredku nismo sami. Vsak korak namreč prispeva k posameznikovemu boljšemu počutju, hkrati pa še k čistejšemu in bolj zdravemu okolju.
Raziskovalci bodo aplikacijo najprej predstavili v Ljubljani, ki je letos Zelena prestolnica Evrope. Spomladi in poleti bodo njeno delovanje preskusili z manjšo skupino uporabnikov, septembra 2016 pa jo bodo brezplačno ponudili uporabnikom pametnih telefonov z operacijskim sistemom Android. Nato nameravajo aplikacijo ponuditi drugim mestom in jo vsebinsko in jezikovno prilagoditi, kar bo omogočilo, da se bodo mesta lahko med sabo primerjala in tudi tekmovala.
Po trimesečni raziskavi o spodbujanju gibanja in trajnostne mobilnosti v Ljubljani, trimesečni v Beogradu in dvomesečni v Budimpešti se bo raziskava aprila 2016 nadaljevala v Newcastlu v Veliki Britaniji, leta 2017 pa še v Istanbulu. »Vsako mesto je trd oreh, ki ima v jedru skrivnost, kako lahko spodbudimo ljudi, da spremenijo svoje navade,« pojasnjuje antropolog dr. Dan Podjed, ki vodi raziskovalno-razvojno skupino projekta 'DriveGreen'. V Ljubljani bodo, na primer, poudarili navezanosti ljudi na lokalno okolje in pozitivno tekmovalnost med uporabniki; ta jih lahko spodbuja, da naredijo več korakov kakor 'sosed'.
Arhiv novic